מדוע עסק בתחום המזון הוא הפופולרי והרווחי ביותר?

מדוע עסק בתחום המזון הוא הפופולרי והרווחי ביותר?

מדוע עסק בתחום המזון הוא הפופולרי והרווחי ביותר?

 

תמיד אמרו לך שפתיחת עסק עצמאי בישראל,

זוהי אחת המשימות הקשות ביותר ליישום בימינו.

אם לא הכי קשה...

 

מרבית בעלי העסקים בישראל,

נאבקים ונלחמים באופן יומיומי בלחצים ובקשיים שגורמים להפרעות ולכשלים בחייהם הפרטיים, ובמקרים מסויימים, אף לפשיטת רגל.

 

אם למרות כל הפחדים והחששות שצצים בך,

אתה עדיין מעוניין כנגד כל הסיכויים לפתוח עסק עצמאי משלך, סביר להניח, שעסק בתחום המזון יכול להתאים לך!

 

מבין כל התחומי עניין שמושכים אנשים להיות בעלי עסקים עצמאיים, לעסקי המזון יש את אפקט המשיכה החזק ביותר.

 

מדוע ולמה, שרוב בעלי העסקים יעדיפו לפתוח עסק בתחום כל כך תחרותי ועוין?

  

הכל במאמר הבא...

זה לא סוד.

 

בעוד שבעלי עסקים עצמאיים בתחום המזון מצליחים להקים עסקים משגשגים ולהפוך לאימפריות,

אחרים מגלים שהפער בין החלום למציאות גדול והמחיר שלו יקר.

 

אם אתה חושב על פתיחת עסק עצמאי בכלל ובענף

המזון בפרט, כדאי שתדע לקראת מה אתה הולך.

 

הקמת עסק בכל תחום אינה דבר קל ופשוט, ובמיוחד עסק בתחום המזון.

 

ענף עסקי האוכל בארץ הוא ענף תחרותי ביותר.

בין אם מדובר על מסעדות, חומוסיות, מאפיות, ברים, פאבים וכל עסק שתפקידו בסופו של יום להאכיל אנשים.

חמישית מהעסקים שנפתחים בישראל מדי שנה הם עסקים בענף המזון.

 

כך שאם אתה מקים לראשונה עסק בתעשיית המזון,

אתה עתיד למצוא את עצמך מתמודד עם החלטות שישפיעו בעתיד הקרוב, על סיכויי ההצלחה שלך.

 

אך לפני שאתה חושב על עסק בתחום המזון, חשוב להבין קודם כל, מדוע כל כך הרבה עסקים בישראל, לא שורדים ופושטים רגל לאחר שנה אחת בלבד?

 

ובכן, ישנם 3 סיבות עיקריות לסגירת עסקים בתעשיית המזון והן:

סיבה כלכלית

ההון הראשוני של בעל העסק מצומצם מאוד, ולא מספיק לפתיחת המסעדה.

וגם לאחר שכבר פתח את המסעדה ברוב כספו, בעל העסק לא משקיע מספיק בשיווק המסעדה,

המנות לא מתומחרות בצורה נכונה, כמות הלקוחות אינה מספיקה, ובשורה התחתונה? אין מספיק הכנסות. 

מה שהופך את העסק ללא רווחי,  ולכדור שלג ההולך וגודל, המאיים לפרק את העסק שלך ואת חלומותייך.

סיבה מקצועית

האוכל פשוט לא טעים ללקוחות.

 

הרבה בעלי עסקים מאוהבים באוכל שהם מוכרים בעסק שלהם מסיבה אחת - שהם הכינו אותו.

אך רוב הלקוחות יעדיפו להגיד את האמת, גם אם האוכל לא יצא טעים.

הסיבה לכך שהאוכל לא יצא לך טעים, לאו דווקא קשור למתכון שלך.

הסיבה יכולה להיות שהוא ירד בערכו מכיוון שבחרת לעבוד עם ספקים לא מקצועיים מספיק, ובחרת להשתמש בחומרי גלם זולים על פני חומרי גלם איכותיים.

סיבה ניהולית

לרוב העסקים בתחום המזון יש אוכל באמת טעים.

אך מה כל זה שווה עם התנהלות העובדים לא תקינה?

גיוס עובדים בצורה נכונה, והכשרתם, זהו אחד הדברים החשובים שרוב בעלי העסקים מפספסים.

כבעל עסק חלק מחובותיך הם להעסיק ולהכשיר עובדים יעילים, בעלי תפוקה ויכולת התנהלות מול לקוחות.

דבר זה לא רק שיגדיל מכירות בקלות, אלא גם יש דרישות לקוחות ומקצועיות שאין שני להם!

  

   


הסיבות הנ”ל למעשה מראות לנו, שקיימים גורמים רבים המשפיעים על יכולתו של עסק מזון להצליח  או במקרה אחר – לא להצליח.

אז מהו התהליך הנכון ל הקמת עסק בתחום המזון?

לפני הכל חשוב להבין ולדעת לקראת מה הולכים.

נכון, זה נחמד מאוד לאהוב אוכל בכלל וחומוס בפרט, אך זה עדיין לא מספיק כדי לפתוח חומוסייה מצליחה.

 

גם השף הטוב בעולם, עם האוכל הטעים ביותר, לא יוכל לנהל מסעדה מצליחה ומשגשגת ללא כלים ומיומנויות מתאימים.

בישול זה דבר אחד - ניהול זה דבר אחר.

ישנם הרבה אנשים שהולכים על הקמת עסק בתחום המזון כי מניחים שמדובר בכסף טוב, ואכן הם צודקים!

אך חשוב לציין, שהכסף יגיע רק לאחר שתדע לנהל את העסק שלך בצורה הטובה והמקצועית ביותר.

אז הנה לפניך מספר טיפים שיעזרו לך  להעיף את העסק הקולינרי שלך לחלל:

 

תדע למה אתה עושה את זה

רוב האנשים מגיעים לתחום הקולינרי מתוך אהבה לבישול ובעיקר לאוכל.

אך ישנם גם כאלה שמעוניינים להפוך את התחביב - לעסק.

אחרים לעומתם, נמשכים לכסף הגדול ולהילה המפוארת של תחום זה,

ומאמינים שהם הדבר הבא!

לבשל בבית, למשפחה ולחברים הקרוב ים שונה בצורה דרסטית מבישול מקצועי.

על מנת להיות רווחי כבעל עסק בתחום הקולינרי, חשוב לוודא שהתפריט שלך מאוזן מבחינת עלויות המזון, חשוב לוודא את איכות חומרי הגלם, והגשת המנות? חייבת להיות מקצועית יותר.

על אף שלצוות מטבח יש דינמיקה משלו שנראית

נהדר ופשוטה מאוד, העבודה בפועל קשה ומחייבת.

 

אם לצורך הדוגמה אתה מעוניין לפתוח חומוסייה, שעות העבודה שלך יתחילו מוקדם בבוקר,

וזאת על מנת להכין את החומוס הרבה לפני שהלקוחות מגיעים לסעוד.

 

אם בחרת ללכת על בר מסעדה, אתה תמצא את עצמך עובד כל סופ"ש, בשעות הלילה  המאוחרות שכולם נחים ומבלים בהם.

לכן, לפני שאתה יוצא לדרך אתה צריך לשאול את עצמך, איך והאם אתה יכול להתמודד עם הקשיים הללו?

ובמידה ואתה מעוניין להעסיק עובדים שיעשו את העבודה

"הקשה" בשבילך,

תגלה שתהליך זה לא כל כך פשוט, ומצריך המון מאמץ על מנת למצוא את העובדים המתאימים ביותר!

לקנות זיכיון או להקים עסק מזון חדש?

הכניסה לתעשיית המזון נעשית לרוב דרך הקמת עסק חדש מאפס, קניית זיכיון או העתקת קונספט קיים מחו"ל.

 

להתחיל מאפס פירושו למצוא שם לעסק, מיקום, לשלם על מיתוג, לבנות תפריט, לשפץ, לעצב, לגייס עובדים, לתמחר מנות ולשווק.

כמובן, שישנם עוד המון משימות מורכבות אך אלו הן העיקריות.

 

עבור אדם הנכנס לתחום המזון לראשונה, משימות אלו יכולות להיראות תחילה כמפחידות ומרתיעות מאוד.

מדובר בעלויות גבוהות מאוד, שטעות אחת קטנה - עלולה לעלות ביוקר.

 

לכן, חשוב מאוד כבר בתחילת הדרך לבחור יועץ עסקי מעולה, שמבין דבר או שניים בתחום המזון והמסעדנות, וספקים מעולים שיסייעו לך לצמצם עלויות ככל הניתן, ולהתגבר על קשיים בזמן אמת.

 

העתקת קונספט מחו"ל היא שיטה פחות פופולרית ומומלצת בישראל.

 

היא אמנם מגבירה את סיכויי ההצלחה של העסק שלך כיוון שהיא מתבססת על עסק שפועל וחי, אך חשוב לבחור בעסק שהקהל שלו מזכיר במאפיינים את הקהל הישראלי.

דבר שעלול להיות - לא כל כך פשוט...

 

והאופציה האחרונה, שלדעת רבים היא גם הטובה ביותר - רכישת זכיינות.

רכישת זיכיון לעסק שהוא חלק ממותג ומרשת מצליחה בענף המזון,

תגדיל את סיכויי ההצלחה שלך באופן משמעותי לעומת עסקים שמתחילים לגמרי - מאפס.

עבור היזם המתחיל שזוהי כניסתו הראשונה לעולם המזון, זכיינות ממותג מוביל וידוע יכול לעשות את ההבדל, מעסק שנאבק על כל לקוח- לאימפריה שלא מפסיקה לגדול!

במידה ואתה מעוניין לרכוש זיכיון מרשת מצליחה, אך אין בידך את הידע והניסיון לדעת האם זוהי עסקה משתלמת עבורך או לא, מומלץ לקחת ייעוץ עסקי למסעדות שיעזור לך להבין אם מדובר בעסקה הוגנת או שלא?

 

מיקום העסק

הרבה לא יודעים, אך מיקום העסק הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לעסק.

זוהי אחת הסיבות שמקדונלדס ידועה בתור רשת נדל"ן, מאשר רשת מזון.

אם העסק שלך נמצא במקום שומם ללא ציוויליזציה וחיי אדם, אפשר להגיד עליו קדיש.

אם אין אנשים בקרבת המסעדה שלך, מי אמור לקנות את האוכל?

כנראה, שאף אחד.
לכן, מומלץ בחום לבחור במקום מרכזי שעוברים בו הרבה אנשים לאורך כל היום.

ככל שיותר עיניים יביטו על העסק שלך, כך גודל הסיכוי שאותם העיניים גם ייקנו!

 

אז לאחר שהבנת מדוע רוב בעלי העסקים יעדיפו עסק דווקא בתחום המזון על פני תחומים אחרים.

לאחר שלמדת מהם העקרונות שעל פיהם צריך לנהוג בעל עסק מצליח על מנת להימנע מטעויות ניהוליות והחלטות שגויות שעולות כסף רב וזמן יקר מפז...

עליך להחליט איזה תחומי פעילות אתה יכול לעשות, ובאילו מהם תזדקק לעזרה חיצונית נוספת.

ללא ידע קודם, וללא התייעצות עם מומחים או בעלי מקצוע חיצוניים אתה תעשה את כל הטעויות האפשריות שיגרמו לעסק שלך להיכשל.

על מנת להצליח בתחום כל כך תחרותי ועוין עליך להדביק את פערי הידע בתחומים האחרים בעזרת לימוד או עזרה מקצועית של מומחים בתחום.

מעוניין לקצר את כל הכאבי ראש והאתגרים של עסק בתחילת דרכו?

 

אנו מזמינים אותך לקנות זכיינות של בהדונס, ולא תרגיש עוד כישלון בחייך!